Expertöversikt

Schweiz värd sedan 1998

Webland är baserat i Schweiz och är stolt över att betjäna folket i detta land och de i den omgivande regionen. De driver för närvarande mer än 50 000 domäner och fortsätter att växa tack vare deras fokuserade ansträngningar för att möta de specifika behoven hos deras målgrupp. Företaget kan erbjuda dig värd, domännamnsregistrering, appbyggnad och webbhotell och mycket mer.

Var och en av deras tjänster delas upp i olika nivåer för att säkerställa att de kan tillgodose dina specifika behov utan att ta över för mycket. Förutom att ge människor med en stor värdupplevelse är de också fokuserade på att hjälpa anställda att ha en bra karriär och ta hand om miljön i allt de gör.

Uptime & Pålitlighet

Mycket stabil värd

WebLand har ett modernt datacenter som hjälper dig att hålla din webbplats uppe och fungera hela tiden. De har också DDoS-skydd, anti-spam och anti-virus-skydd och andra tjänster för att undvika problem. Dina servrar är alla byggda på tillförlitlig hårdvara, vilket minimerar risken för avbrott. Sammantaget bör du ha en mycket stabil miljö att köra din webbplats på.

Funktioner

Olika värdsalternativ tillgängliga

När du går igenom var och en av de olika värdnivåerna ser du att de verkligen har något för nästan alla. Alla deras värdpaket är utformade på väldigt enkla sätt att förstå, så att även om du inte har mycket erfarenhet av värd kan du ta reda på vad du får. Om du gillar att lära dig mer om de avancerade funktionerna i ett givet paket klickar du bara på “mer information” för att få det du behöver.

De delade värdpaketen är indelade i tre nivåer, var och en har tre paket i sig. Detta hjälper människor att hitta exakt vad de behöver för sin specifika situation. Hostingpaket börjar på 10 spelningar, vilket är gott för de flesta webbplatser, och det går upp därifrån. De tillåter också många e-postkonton och databaser även från paketet med lägsta nivå. Om du behöver mer än detta kan du uppgradera till delade lösningar med högre ände. Alla deras delade paket innehåller alternativet för antingen Windows eller Unix som operativsystem och en kostnadsfri 30-dagars provperiod för att se till att du får det du behöver.

Om du har en större eller mer trafikerad webbplats och vill ha något mer avancerat eller med mer kontroll kan du flytta till deras “affärshotell”. Det verkar vara VPS-värd, även om de inte kallar det VPS, vilket gör det lite förvirrande. Planerna delas också upp i tre paket på denna nivå. Här tillåter de obegränsade e-postadresser, Windows eller Unix operativsystem, isolerade applikationspooler och andra fantastiska funktioner.

Stöd

24/7/365 Teknisk support

Tekniska supportteamen är lätta att komma i kontakt med och de börjar arbeta med alla problem du har med en gång. Du kan nå dem 24/7/365 och få det stöd du behöver. Det finns några fina dokument på deras webbplats som hjälper dig att lära dig mer om värd i allmänhet och deras specifika tjänster.

Prissättning

Rimlig prissättning

Alla priser är listade i den schweiziska valutan, så om du inte är från det landet måste du köra några omvandlingar. När du väl har konverterat priset är det dock lätt att se att alla deras priser är i linje med vad du kan förvänta dig att se för de funktioner du får. De flesta människor kommer att vara mycket nöjda med den servicenivå de får för priset, men om du letar efter en rabatterad webbhotell är detta inte det.

Användarvänlig

Vänlig & Lätt att använda värd

Den övergripande layouten på webbplatsen är mycket enkel att använda och förstå. De har gjort ett bra jobb med att ge användarna all den information de behöver, men på ett sätt som även nybörjare kan förstå. För fler användare i förväg är tekniska detaljer bara ett klick bort, vilket är ett trevligt sätt att formatera saker. När du pratar med deras försäljning eller teknisk support ser du att de är mycket vänliga och ivriga att hjälpa till med alla problem du har.

Sammanfattning

Stora schweiziska värdalternativ

Om du letar efter värd i Schweiz eller den omgivande regionen är detta ett bra företag att tänka på. De har gjort ett bra jobb med att bygga en stark infrastruktur och verkar verkligen bry sig om sina kunder. Om du driver en liten till medelstor webbplats ska du överväga WebLand för dina värdtjänster.

Fördelar:

• Lätt att förstå värd
  • Vänligt företag